Reception

I receptionen möter du våra kunniga och erfarna receptionister och det är viktigt att du anmäler din ankomst till dem när du kommer med ditt djur. Om ditt djur visar symtom på klåda, kräkningar, diarré, eller annat som kan tyda på smittsam sjukdom t.ex. rinnande ögon eller nos, så ber vi dig att låta det vänta utanför entrén medan du kommer in och anmäler dig. Om ditt djur aldrig har varit hos oss tidigare får du fylla i ett papper med uppgifter så att vi kan göra en journal.

Vi fungerar även som akutklinik vilket innebär att det ibland kommer in mycket sjuka djur som inte hunnit få någon tid bokad i förväg. Detta kan tyvärr ibland medföra långa väntetider, men om en patient med livshotande symtom eller skador kommer så måste den få förtur. Vi gör emellertid alltid vårt allra bästa för att det ska bli så korta väntetider som möjligt.

Efter besöket måste veterinärkostnaderna betalas i receptionen. Observera att vi som de flesta djursjukhus och kliniker har som policy kontant betalning, men vi tar givetvis emot checkar samt de flesta betal- och kreditkort. Är ditt djur försäkrat hjälper vi dig gärna med en direktreglering.

Har du inte pengar kan vi erbjuda ett räntefritt lån via Human Finans.